Wednesday, November 14, 2012

Sakitnya Bila Jatuh

Assalamu'alaikum w.b.t

Sakit kan bila jatuh dr basikal, jatuh tangga, jatuh longkang, jatuh dlm loji kumbahan yg sgt harum lg indah dan permai, jatuh dr pokok kelapa, jatuh dr katil *mimpi byk sgt ni, jatuh kerusi, jatuh terpijak kulit pisang yg org buang merata, jatuh depan org ramai *yg ni tak sakit tp malu!, jatuh tertungging dlm bilik mandi, jatuh masa lumba lari 400metre lg sikit nk sampai tertungging tertomoih semua org gelak! sakit kot, jatuh gaung mse pegi rombongan sekolah ke cameron highland *yg ni tak sakit, mampos terus! dan bermacam-macam jatuh lg lah. nk ckp semua jenis jatuh sampai ke tua pun tak habis.

Tp kan sakit disebabkan jatuh2 ni semua tak dpt nk kalahkan mcm mne sakitnya bila dh jatuh cinta. Bak kata Justin bibior dgn Salina Saibi Selena Gomez lah! bhse org putihnye 'Falling in Love'. Siapa ckp bila jatuh cinta ni indah. Mai habaq sat kat ceq! Tak semua cinta itu indah. Kalau semuanye indah takde la org bunuh diri. Naik penang bridge berdiri atas penghadang tepi jln tu depa tangan konon mcm dlm cerita titanic pastu tengok bwh seram sejuk tak jadi nk terjun balik rumah bkk peti sejuk minum air ribena masuk bilik tidur bwh ketiak mak. Anak mak rupanye :3 Lg satu kes pulak sanggup panjat banggunan tinggi2. Konon nk terjun lah tp tak terjun2 pun. Nak tunggu jgk bomba dtg nk selamatkan kau. Bajet artis seronok bila keluar muka dlm newspaper front page lg tu terpampang muka kau yg tgh berlagak mcm superman yg pakai spender dkt luar tu konon boleh terbang lah. Inilah manusia. Bila nafsu mengatasi akal fikiran semua benda buat tanpa berfikir panjang.

Aku pun pernah falling in love. Sebab tu aku tahu mcm mne rasanye sakit bila jatuh cinta. Indah khabar dr rupa. Ingat semuanye indah bila bercinta tp hampeh! Sakit tu masih terasa sampai skrg. Hati aku ni dh mcm kaca yg terhempas dr gunung everest. Berkecai dan tak boleh nk dicantumkan balik. Sakit mcm mne digilis lori trailer pun tak seteruk rse sakitnye hati aku ni. 'Biar masa yg menyembuhkan luka' menangis pun tak berguna. Tp sekurang-kurangnye aku ade pengalaman. Walaupun pengalaman ni menyakitkan. 

Bila semuanye terjadi baru aku sedar yg Allah telah hadiahkan aku sekeping hati yg sgt kuat. Masih mampu bertahan walaupun dh bertahun2 benda ni terjadi. Kenangan mmg susah nk dilupakan tp sekurang-kurang nye aku dpt terima kenyataan. That's the reason kenapa aku malas nk fikir pasal cintan cintun cintin ni. Buang masa dengan nk bljr lg. Biarlah org nk ckp aku ni tak laku ke, aku ni memilih ke, aku ni cerewet ke. Kesah plak aku. Ape yg penting skrg ni aku nk kejar cita2 aku yg setinggi gunung kinabalu tu. Aku percaya jodoh yg Allah telah tetapkan. 'Kalau bukan jodoh kita di dunia, insyaAllah jodoh kita sedang menunggu kita di pintu syurga'.

Bila ckp soal jodoh. Spe yg tak nak pasangan yg baik, bertanggungjawab and penyayang kan. Semua org nak kan. So yeah, aku akan sentiasa menunggu seseorang yg dpt cantum kembali hati aku yg dh berkecai ni. Tak kisah la dia nk cantum balik guna gam gajah ke, gam uhu ke. Janji hati aku ni dapat dipulihkan. Awak walaupun saya tak tahu awak siapa. Saya harap sgt awak sentiasa sihat dan sentiasa berada di bawah perlindungan Yang Maha Esa. Dan sy nk awk tahu yg awak sentiasa ade disetiap doa saya.

"Kenapa Allah ambil sesuatu yang berada didalam genggaman saya? Sebab Allah nak saya buka tangan saya untuk menerima sesuatu yang lebih baik"

No comments:

Post a Comment