Wednesday, November 7, 2012

Doctor-not-to-be !

Assalamu'alaikum w.b.t


I'm a doctor-not-to-be. Not-to-be! Bkn to-be! fullstop!
*Btw boleh tahan juga abg doktor dkt atas tu. Hikhik :3 (cakap dlm hati)

Eh knpe mesti doktor? knpe tak peramugari ke? cikgu ke? kenapa? kenapa? hmmm. Actually dlu mse tecik tecik my ambition is nk jd doktor. Bkn doktor biasa je. Doktor bedah baq hang! Tp tu semua angan2 mse kecil je. Dulu igt senang nk jd doktor. Just belajar pandai2 then kau sambung belajar bole jd doktor. Senang! Tp hakikatnya bila dh masuk secondary school bljr smua science bio chemis fizik bagai tu. Mmg ak surrender lah. Takde harapan nk jd doktor. Aku mmg tak minat dgn subjek2 ni semua. Lagi pun kan...dekat sikit nak bisik ni janji jgn bagi tahu spe2. Sebenarnya eden ni takut darah! Alkisahnya punah lah harapan berkecai  lah impian. Klu dh takut darah mmg kau tak layak la nk jd doktor wahai si cantik manis lagi comel Diyana Ariff oii *ok tolong muntah sekarang* haha. 

Alah wat lek wat cool sudah. Aku tak kisah pun klu aku tak dpt jd doktor. Lg pun kesian la nti pesakit aku dpt doktor comel tp hampeh penakut darah. So now, aku lupakan niat ak nk jd doktor and aku cari bidang yg sesuai dgn level aku skrg ni. Disebabkan aku terlalu la minat n sudah pun jatuh cinta dgn Mr.Calculation aku decide utk pilih course banking. Alhamdulillah aku skrg dh nk msuk sem 4 sbg seorg student diploma in banking di UiTM Araustralia, Pertlishh yg indah lg permai tu. *tp panas sikit. Hihi :3

Bank Negara one day! *alah hang tak payah nk perasan sgt la cik diyana oii. Aku tahu mesti ade yg ckp mcm ni. Tp rezeki yg Allah nk bg kita tak tahu kan. Klu dapat alhamdulillah mmg aku bersyukur sgt. Tp klu tak dpt mungkin rezeki aku dkt tempat lain. Mungkin rezeki yg Allah nk bg ni lebih baik. Kita tak tahu kan. Tp aku tak pernah putus berdoa agar jalan hidup aku ni dipermudahkan. Tak jd doktor pun tak pe asalkan dpt suami doktor pun jadilah. *again, berangan!  So yeah! my life now is all about the money! money sana. money sini. Bersepah sepah money. *ok. tipu je! Sejak belajar banking ni aku dh jadi mata duitan. Asyik fikir business je. Business. Business dan Business. Kalau korg tengok mata aku dlm2. Mesti nmpak natang ni $$. 

*hah. mcm ni lah sebijik. mohon abaikan warna mata tu. 



No comments:

Post a Comment